wtorek, 26 kwietnia 2016

1. "Wszystkie kształty uczuć"




Tytuł: „Wszystkie kształty uczuć”
Autor: Edyta Świętek
Wydawnictwo: Replika
Liczba stron: 384



Na książkę Pani Edyty Świętek „Wszystkie kształty uczuć” trafiłam przypadkiem. Moją uwagę zwrócił tytuł książki. Chciałam więc się przekonać, czy rzeczywiście znajdę tutaj wszystkie kształty uczuć i nie myliłam się.

Edyta Świętek z wykształcenia jest ekonomistką, natomiast z zamiłowania pisze książki dla kobiet. Jej marzeniem jest pisanie takich książek, które sama czytałaby z przyjemnością. Jest autorką m.in. następujących powieści: Zerwane więzi , Alter ego, Wszystkie kształty uczuć , Zakręcone życie Madzi Kociołek. Jej debiutem literackim była powieść „Zerwane więzi”, którą podbiła serca czytelników w 2010 roku.

Klaudia to młoda nauczycielka, która rozpoczyna pracę w podkrakowskiej wsi, zwanej Jodłówki. Dziewczyna skrywa w sobie wiele tajemnic, które dotyczą jej strasznego i bolesnego dzieciństwa. Jednak tuż po przybyciu zwraca ona uwagę nieśmiałego Dawida, który zakochuje się w niej od pierwszego wejrzenia. Klaudia i Dawid stają się przyjaciółmi. Na ich drodze do szczęści staje jednak Mariusz- przyjaciel, a zarazem rywal Dawida. Życie stawia przed tym dwojgiem wiele przeszkód. Jedna decyzja Klaudii powoduje wiele konsekwencji. Czy bohaterowie będą razem? Jak zakończy się ich uczucie? Tego można dowiedzieć się sięgając po powieść Edyty Świętek.

Jest to książka, która zachwyciła mnie już od pierwszych stron. Nie da się o niej długo zapomnieć. Wywołuje w czytelniku wiele uczuć: smutek, żal, złość, ale również radość, czy nadzieję na lepsze jutro.  Już od pierwszych stron książki przywiązałam się do głównych bohaterów powieści i trudno było mi się z nimi rozstać. Największą moją sympatię wzbudziła postać Dawida, który jest nieśmiały i kocha Klaudię całym sercem. Dla niej jest gotów zrobić wszystko. Umie słuchać  i stara się zrozumieć przeszłość ukochanej kobiety. Urzekł mnie jego spokój i opanowanie. Mieszane uczucia budziła we mnie Klaudia. Jej okrutne dzieciństwo- bicie przez ciotkę, głód, samobójstwo siostry budziły we mnie współczucie i litość. Mimo tak okrutnej przeszłości kobieta stara się poukładać swoje życie na nowo. W pewnym momencie dokonuje niewłaściwego wyboru, który zmienia jej przyszłość o sto osiemdziesiąt stopni. Książka napisana jest w prosty i jasny sposób. Wszystkie zdarzenia zostały przedstawione przede wszystkim z punktu widzenia Klaudii, Dawida i Mariusza.

Podsumowując jest to książka, która budzi w czytelniku wiele uczuć i emocji. Jest to powieść, od której trudno się oderwać. Zachwyca swoją prostotą i fabułą. Posiada także zaskakujące zakończenie, którego czytelnik się nie spodziewa. Książka ta dała mi wiele do myślenia. Dzięki tej książce zrozumiałam, że warto walczyć o swoje marzenia. Pokazuje, że los bywa przewrotny. Jeden niewłaściwy wybór może zmienić nasze życie w nieodwracalny sposób i to nie zawsze na coś pozytywnego . Z pewnością jest to książka godna polecenia.


2 komentarze:

  1. Serdecznie dziękuję za wyrażenie opinii. Pozdrawiam i życzę wielu przyjemnych chwil z książką w dłoni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i myślę, że sięgnę po kolejne pani książki :)

      Usuń