niedziela, 17 lipca 2016

14. "Napisani na ścianach"



Autor: Konrad Sikora
Tytuł: „Napisani na ścianach”
Wydawnictwo: Ruthenus
Ilość stron: 48


„Napisani na ścianach” Konrada Sikory, to tomik poezji, stanowiący zbiór refleksji dotyczących człowieka, sensu jego życia, poszukiwania miłości, czy próby wskazania czym jest poezja. Czytając wiersze można dostrzec niezwykłą wrażliwość ich autora.

W swoich wierszach autor skupia się na człowieku i jego życiu. Wskazuje, że każdy z nas zawsze powinien być sobą. Nigdy nie możemy udawać kogoś kim nie jesteśmy. Nie powinniśmy tak jak marionetki w teatrze odgrywać swoich ról.

„Pacynka to bezwiedna lala-
Niefrasobliwie poddaje się każdemu
Kto nią włada.”

Dodatkowo człowiek powinien być otwarty na drugiego człowieka. Nie może się on zamykać we własnym świecie, otoczonym czterema ścianami.

„Zaplątaliśmy się w dziwną współczesność-
Strach- tchórzostwo- i świata cztery ściany-
A świat nasz kolczastym drutem związany
Niedostępny nikomu- istna ciasność.”

W wierszach nie brakuje także miłości. Autor próbuje ukazać, czym ona jest oraz zachęca do jej odkrywania i poszukiwania.

Nie wymagam zbyt wiele-
A może zbyt wiele?
Może jednak to zbyt wiele,
Gdy pragnę miłości odpowiedzialnej (…)”

Podkreśla także, że miłość wiąże się z ryzykiem, z pewnymi konsekwencjami. Mimo to zawsze warto ryzykować dla miłości.

„Słyszałem na własne serce,
Że kochanie to ryzyko-
Na własne serce słyszałem,
Że to ryzyko zdrady.
Na własne serce słyszałem
Że lepiej być samotnikiem.
Na własne serce przeżyłem,
Że warto ryzykować dla miłości.”

W wierszach nie brakuje także poezji, jej definicji i roli:

„Poezja będzie śpiewem o prawdziwej ludzkości.
Dziś jednak czeka,
Żeby minęła wczorajsza fikcja,
Iż człowiek powinien być bezduszny.”

W swoich wierszach autor próbuje ukazać człowieka oraz otaczający nas świat takim jaki jest i jak go widzi. Należy podkreślić, że tomik ten nominowany był do nagrody Orfeusza.

Za możliwość przeczytania wierszy dziękuję autorowi.

4 komentarze:

  1. To bardzo ciekawe wiersze, czytałam je z zaciekawieniem ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także czytałam je z wielkim zainteresowaniem :)

      Usuń
  2. O kurde, jak kulturalnie, poezja :D Ja nie lubię za bardzo i nie boję się do tego przyznać :D Piękna opinia :D
    kasi-recenzje-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nieraz sięgam po wiersze :) A ten tomik polecam :)

      Usuń