czwartek, 18 sierpnia 2016

26. "Jedwabna opowieść"



Autor: Kelli Estes
Tytuł: „Jedwabna opowieść”
Wydawnictwo Kobiece
Ilość stron: 431



„Jedwabna opowieść” Kelli Estes to historia dwóch niezwykłych kobiet, które łączą wydarzenia z przeszłości. W powieści autorka podejmuje trudną tematykę, jaką jest dyskryminacja innych narodowości przez Amerykanów w XIX wieku.

W książce przedstawione zostały losy młodej Chinki o imieniu Mei Lien, która wraz z ojcem oraz babką jest zmuszona do opuszczenia San Francisco. Jest to wynikiem akcji, mającej na celu pozbycie się Chińczyków z Ameryki. Wsiadając na statek żadna z osób tam się znajdujących nie wie jak okrutny los ich czeka. Mei Lien jest jedyną osobą, której udaje się przeżyć tragiczne wydarzenia,  dzięki człowiekowi o imieniu Joseph. Po tym okrutnym zdarzeniu młoda dziewczyna stara się ułożyć swoje życie na nowo, choć nie jest to takie proste w otaczającej ją rzeczywistości.

Natomiast druga historia przedstawia czasy nam współczesne. Opisuje losy Inary- kobiety, która  niedawno skończyła studia oraz odziedziczyła posiadłość po zmarłej ciotce Dahlii. Spadek ten przywołuje u niej wspomnienia tragedii, jaka miała miejsce w Orsay, gdy w wypadku samochodowym zginęła jej matka. Wkrótce Inara ma rozpocząć swoją pracę w Starbucksie. Jednak jej serce podpowiada jej coś zupełnie innego. Na przekór ojcu postanawia zostać na wyspie i stworzyć hotel butikowy w odziedziczonej nieruchomości. Już na początku pobytu na wyspie odkrywa chiński ręcznie haftowany rękaw. Znajduje się on ukryty pod jednym ze schodów domu, który obecnie jest własnością Inary. Jak okrutną historię przedstawia tkanina? Co łączy kobiety z dwóch zupełnie różnych światów?

„Jedwabna opowieść” to niezwykle wzruszająca książka, która wywołuje w czytelniku wiele emocji. Czytając o losach młodej Chinki Mei Lien nie mogłam powstrzymać wzruszenia. W pewnym momencie łezka zakręciła się w moim oku. Nie mogłam znieść sposobu, w jaki inni ludzie traktowali tę dziewczynę. Przecież była ona takim samym człowiekiem jak oni.

Najbardziej wzruszył mnie jednak moment pożegnania matki i syna. Matki, która wiedziała, że już nigdy nie zobaczy swojego ukochanego dziecka. W tym momencie płakałam razem z nimi. Współczułam im, a zarazem myślałam o niesprawiedliwym losie, jaki ich spotkał.

Inara, podobnie jak Mei Lien zdobyła moją sympatię. Nie da się ukryć, że jest ona kobietą ambitną, która pragnie podążać za swoimi marzeniami. Wbrew planom ojca postanawia na wyspie stworzyć hotel butikowy. Nie ma zamiaru pracować w Starbucksie. Stara się uporać z dręczącymi ją wyrzutami sumienia z powodu śmierci matki. Odkrywając historię rękawa, nie boi się wyjawić prawdy, tak długo skrywanej przez innych. Odnajduje nie tylko spokój, ale i miłość Daniela.

Dwie różne kobiety, dwie różne epoki, a tak wiele je łączy. Obie posiadają wspólną historię, która domaga się ujrzenia światła dziennego.

Podziwiam postępowanie  Josepha, który nie wahał się pomóc Mei Lien, a więcej pomimo sytuacji jaka panowała na wyspie, porzucił własne marzenia i postanowił spędzić życie z kobietą, którą uratował od śmierci.

Odrazą napawała mnie postać Duncana Campbella. Nie mogłam zrozumieć jego postępowania. Jest on osobą złą i okrutną. Jest winien śmierci wielu osób. Azjatów traktuje gorzej od zwierząt. Jest mściwy. Dla niego liczy się wyłącznie jego fortuna.

Akcja powieści jest ciekawa, nie byłam w stanie się od niej oderwać. Przeczytałam ją w ciągu jednego dnia. Oczywiście dużym plusem książki jest połączenie historii  przeszłości ze współczesnymi nam czasami. Do samego końca opowieści razem z bohaterami starałam się odkrywać tajemnicę skrywaną przez tyle lat.

Jest to książka, o której długo nie będę potrafiła zapomnieć. Mei Lien długo pozostanie w mojej pamięci. Jest to powieść, która wywołała we mnie wiele emocji. Nie pozostaje mi nic innego jak zachęcić i Was do sięgnięcia po nią. Polecam.

Za możliwość jej przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiece.

5 komentarzy:

  1. Muszę przeczytać tę książkę, bo bardzo interesuje się tym tematem! Coś niesamowitego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przeczytać tę książkę, bo bardzo interesuje się tym tematem! Coś niesamowitego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojejku, muszę koniecznie przeczytać tę książkę, skoro wywołuje w czytelniku aż tyle emocji! To coś zdecydowanie dla mnie. :)
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie historia Mei Lien wzruszyła :) Polecam :)

      Usuń