czwartek, 20 października 2016

46. "Znamię Pytii. Gdy przekleństwo staje się darem" [Przedpremierowo]



Autor: Monika Hołyk-Arora
Tytuł: „Znamię pytii. Gdy przekleństwo staje się darem”
Wydawnictwo: internetowe e-bookowo.pl
Ilość stron: 222


„Jakiś element otoczenia przeniósł ją w przeszłość. A wszystko to za sprawą przekleństwa wiszącego nad wybranymi kobietami z jej rodziny. To niewidzialne znamię, przekazane jej przez babcię, objawiało się zupełnie innym sposobem postrzegania świata, a przez to licz­nymi trudnościami z opisaniem zaistniałych wydarzeń.”

„Znamię pytii. Gdy przekleństwo staje się darem” Moniki Hołyk-Arora to niezwykle fascynująca i magiczna opowieść, która przenosi czytelnika w świat greckich miast oraz ich starożytnych zabytków. To książka, od której nie byłam w stanie się oderwać do momentu przeczytania jej ostatniej strony. Po prostu skradła ona moje serce.

Przedstawia ona historię 28- letniej Idalii, która podobnie jak inne kobiety z jej rodziny odziedziczyła dar widzenia zdarzeń z przeszłości oraz przyszłości.  Umiejętność ta daje o sobie znać w najmniej oczekiwanych momentach, co sprawia, że staje się ona dla kobiety przekleństwem. To powoduje, że dziewczyna rezygnuje z przyjaciół, miłości, a cały swój czas poświęca pracy, pisaniu oraz psu o nazwie Pytia. Pewnego razu spotyka ona starszego, tajemniczego mężczyznę o imieniu Hannibal, który jak się okazuje posiada wiele informacji na temat jej jasnowidzenia. Proponuje jej współpracę, której celem jest odnalezienie Złotego Kłosu Demeter, który może pomóc wielu ludziom, zapewniając urodzaj na ziemi. Czy dziewczyna podejmie wyzwanie? Czy uda im się odnaleźć szukany przedmiot? Jak wiele sekretów skrywa przed nimi przeszłość? 

„Znamię pytii. Gdy przekleństwo staje się darem” to niezwykle intrygująca powieść, która przenosi nas w świat antycznej Grecji. Poznajemy tu wiele interesujących zabytków, legend i wierzeń. Autorka nawiązuje również do mitologii przedstawiając różnego rodzaju bóstwa oraz historie z nimi związane. Pojawia się tutaj Demeter, Persefona, Afrodyta, czy Hades. 

Akcja powieści toczy się w XXI wieku. Wizje głównej bohaterki przenoszą nas również w czasy starożytne. Tym samym powieść łączy w sobie elementy teraźniejszości oraz przeszłości, co stanowi jej duży plus.

Akcja jest wartka i dynamiczna, przykuwa uwagę czytelnika. Z wielkim zainteresowaniem śledziłam kolejne odkrycia bohaterów. Opisy przedstawione w książce są barwne, plastyczne, pobudzają wyobraźnię czytelnika. Czytając czułam się uczestniczką zdarzeń tutaj przedstawionych i widziałam je oczami wyobraźni. Bohaterowie są doskonale wykreowani przez autorkę. Dużą sympatią obdarzyłam Idalię, która jest osobą mądrą, rozsądną, dociekliwą i oddaną sprawie, w której zgodziła się pomóc. 

W książce występuje też wiele zaskakujących zwrotów akcji, które trzymają w napięciu i niepewności. Zaskoczeniem dla mnie było również zakończenie. Spodziewałam się nieco innego finału tej historii. Jest to kolejny plus dla autorki, która potrafi zaskoczyć czytelnika.

To lektura, od której nie byłam w stanie się oderwać do momentu przeczytania jej ostatniej strony. Lekki styl autorki sprawił, że czytałam ją z wielką przyjemnością. To zachwycająca opowieść, która skradła moje serce. 

Jeśli chcecie poznać Idalię i razem z nią wybrać się w podróż w świat antycznej Grecji, to gorąca zachęcam Was do sięgnięcia po książkę, a myślę, że warto. Za możliwość jej przeczytania dziękuję autorce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz